Sunday, February 1, 2009

LaWatAn Ke PetrOsains (ParT wan)

haku d Tugaskan menyiapkan blog bagi part satu...
terpksa dan dipaksa...
part ke 2 dan 3 akan mnyusul di blog makhluk yg lain...

1 Februari 2009
11.55 pagi....
aku yang lpar, berniat untuk brunch di restoran berdekatan dgn IIUM.
aku mengajak Fattah yang pada mulanya berniat untuk menyambung tido krn x cukup tido (agaknyala). Fattah dgn pakaiannya yang seperti orang mau Berjoging, bingkas bangun dari katilnya hnya kerana perkataan 'makan'.
Dia bertanya " makan kat mana?". aku pun menjawab, "makan di mulut".
Tanpa membuang masa aku mengambil kunci kereta ku dan Fattah mengekori ku...
Kami berdua dgn Viva menuju ke IIUM.

Semasa dlm perjalanan, satu ayat dari mulut Fattah yang tidak berinsuran keluar....
"kau pernah g pusat sains x?". aku pun menjawab "x pernah, Jom pergi". Aku memang berkobar-kobar untuk kesana kerana aku x pnah ke sana pun. Pada mulanya, aku rancang nak terus ke sana selepas brunch tanpa pulang ke kolej semula.
Tapi aku membatalkan niat kerana melihat keadaan Fattah yang seperti orang bangun tido, dengan pakaian seperti baru bgn tido, dengan selipar yg agak mahu ke jepun dan dia pun tidak bawa kamera bersamanya. Kami pun balik ke kolej.

12.35 tengah hari.
Nama yang diberi, wrongsalah telah memasuki Bilik RG-17. Bilik aku dgn Fattah la...
"kau g mana tadi?"tanya Salah. "g UIA" fattah menjawab. Keadaan menjadi sunyi beberapa saat. Aku yang berniat untuk tido sunat, dibatalkan lagi.
Sekali lagi mulut yang x pernah renew insuran berkata-kata "Wan ajak g pusat sains, nak ikut x?" tnya Fattah kepada Salah. Salah pun tanpa berpk pun mnjwb "jomla, jomla. serius ke?" "ini serius." Fattah menjawab. Niat mulanya memang hndak ke pusat sains tapi disebabkan x tau jalan, Salah mencadangkan ke PETROSAINS. Dan secara auto, US HISTORY FATTAH terkubur bersama pusat sains. Salah yg sebelum ini ada temujanji dgn salah seorang peduduk Blok S terpaksa dbtalkan. Petrosains destinasi terbaru.

Tanpa pk pnjang, Ajim(character baru) di ajak oleh Salah. Ajim yang hnya berkemban pun terus bangkit dari DOTAnya. "Serius ke?" Ajim bertanya. "ini serius." sampuk si mulut yg x ada insuran. Dia pun terus berlari menuju bilik air.
Kurang dari 5 minit, Ajim pun berbau harum semerbak (x taula dia mandi ke x atau hnya mencurahkan perfume shaja).

1.05 petang...
Enjin Viva d hidupkan...
perjalanan dimulakan tanpa perancangan....
Keadaan riuh di dalam kereta sehingga suara yg keluar dari radio pun tidak didengari...
Suara2 Fattah, Salah, Ajim membingitkan..
aku yg memandu, kena fokus..
IsyarAt d antara........

2.25 petang.
Salah yang bertindak sebagai jurupandu dan aku yang memandu akhirnya smpai ke DESTINASI.
kereta di parkir di CONVENTION CENTRE.


-coNvenTioN centrE-
Bersambung.........
Fattah take over.........
http://ismiaku.blogspot.com/2009/02/girangya-di-petrosains-klcc-episod-2.html

17 comments:

Junaid al-Malizi said...

hebat..boleh buat cerite bertarikh 2 feb sedangkn tarikh postnye baru 1 feb..

skali seumur idup je bleh jmpe post cmni..heheh..

Syazwan said...

harap maklum...
blogger tersyasyul...

SuE RaY said...

wah...
besnyer g jalan2..
xder souvenir utk sueray ker??

senang plak dieorg ajak ko kuar..
pasnih nak buat mcm fattah gak lar..
hee hee..
:D
bley naek viva cute tuh..

blek..
:P

Syazwan said...

souvenir..
bnyak...
cuma terlupa nak beli jek....
Sorry yer...

Un Phat Lee said...

weyh...jom g pusat serenti lak?

Syazwan said...

jom...
no hal...
minyak and the rest, ko support..
ko ada kwn situ ke??
aku x da kwn kat sana..

Anonymous said...

hahah, bgs2. salute sama kamu! bwk smpi klcc g petrosains semata2. aku yg duduk dkt pun tak penah buat cmtu. ;P

Syazwan said...

me kasih...
org baru blaja pandu kesana...
cubala try dulu...
kalau x sesat, jgn bgtau...

fatah85 said...

kau..
nanti kau..
kau..
siap kau..
siap kau..
baik insurankan segala anggota badan kau..
nanti kau..

batman..


regards,
superman.

fatah85 said...

akulah manusia tidak berinsuran mulutnya.
dan kamulah manusia yg kaya dengan insuran.

nanti kau..
nanti kau..


nanti kau..

Anonymous said...

Perghhh~
KOnvoi 2 bhai
Bes siot!

:D

Syazwan said...

to yus:
konvoi 4 orang??
layan....
bwk satu blok, baru konvoi...

to fattah:
relax bro...
superwoman kirim salam...

fatah85 said...

lawat ke ismiaku untuk episod ke 2.
lawatan ke petrosains.
yeh..serooo000nok

hidayah said...

adeh..
sambung2 plak..
haha~

Syazwan said...

teknik terbaru utk tidak menulis bnyakkk..

Farah said...

huh.bestlak.asl x ajk stu inti erk?

Syazwan said...

plan memang nak buat mcm tue....
tapi masa tue yg dapt book cuma viva jek....
lain kalila...